Excursie Sekayu Waterfall en Terrapin Conservation - Reisverslag uit Kuala Terengganu, Maleisië van Anique Lauwerijssen - WaarBenJij.nu Excursie Sekayu Waterfall en Terrapin Conservation - Reisverslag uit Kuala Terengganu, Maleisië van Anique Lauwerijssen - WaarBenJij.nu

Excursie Sekayu Waterfall en Terrapin Conservation

Blijf op de hoogte en volg Anique

20 Augustus 2016 | Maleisië, Kuala Terengganu

We hebben dankzij de airco weer heerlijk geslapen. Bij het ontbijt stond een hele rijsttafel opgesteld, waar de lokale bevolking hongerig op aan valt. Mijn westerse maag moet er niet aan denken, maar gelukkig hebben ze ook gewoon toast en broodjes met koffie. We hebben onze koffers weer ingepakt. Om 11:15 zijn we opgehaald voor de excursie. We zijn nog bij een klein eet tentje gestopt omdat onze gids ons de lokale specialiteit wilde laten proeven: gemalen vlees met wat deeg vermengd en met bloem besprenkeld en dan gestoomd of gefrituurd. Kortom de plaatselijk frikandel Met een zoet zure saus erbij. Richard en ik vonden het best smaken, Robin en Floor hebben het bij 1 hapje gelaten. Daarna zijn we naar de opvang gereden voor zoet water schildpadden. Deze schildpadden hebben een plattere kop en een uitstekende neus. De vrouwtjes zijn witter en groter en hebben zwarte ogen, de mannetjes zijn zwart met gele ogen. Na een jaar worden ze uitgezet in de natuur. Er zaten een paar schildpadden van 6 jaar. Die wegen ongeveer 15 kilo. We zijn verder gereden richting watervallen. Daar hebben we eerst gegeten: een Maleisische lunch. We kregen hele fijne vermicelli met groente en wat vis in een marinade, gebakken bananen in een deeg laagje, een geleiachtig goedje in een stuk bananenblad, een soort eierkoek en een cakeje dat er zoet uitzag maar verschrikkelijk pittig was. Kortom we konden het allemaal niet op. We zijn een soort centerparcs ingelopen met huisjes die je kunt huren op weg naar de waterval. Hier hebben we een verfrissende duik genomen. Dat was ook wel nodig want het was weer erg warm. We zijn nog omhoog gelopen ,naar het begin van de waterval en daarna zijn we weer bij ons hotel afgezet. In de lobby hebben we nog even moeten wachten op de taxi die ons naar het vliegveld brengt. Vanavond vliegen we naar Kuala Lumpur. In de buurt van het vliegveld hebben we een hotel en morgen vliegen we door naar Borneo waar we rond 15:00 aan zullen komen in Mulu National Park.

• 20 Augustus 2016 - 13:51

O(ma) :

Alweer een leuke dag zo te lezen, en te zien! Opa zou er geen moeite mee hebben, s'ochtens een rijsttafel lekker toch? De foto's zijn weer prachtig! Bij de waterval hoor je het bijna sissen ha ha. Goede reis maar weer, op naar het volgende. Veel plezier en groetjes van ons.

• 20 Augustus 2016 - 18:25

Colette :

Heerlijk die lucht van rijsttafel op nuchtere maag. Ik vond het ook vreselijk. Weer een leuk verslag en foto's. Groetjes uit Den Haag met redelijk weer eindelijk.

• 20 Augustus 2016 - 20:52

Joeke:

In het weekend heb ik weer lekker even tijd om jullie mooie verhalen te lezen en alle foto's te bekijken. Wat een fantastische reis maken jullie toch! Robin en Floor, gefeliciteerd met jullie Padi! Super! En ook Richard en Anique weer onder water!!!