Zaterdag: Singapore - Reisverslag uit Singapore Island, Singapore van Anique Lauwerijssen - WaarBenJij.nu Zaterdag: Singapore - Reisverslag uit Singapore Island, Singapore van Anique Lauwerijssen - WaarBenJij.nu

Zaterdag: Singapore

Blijf op de hoogte en volg Anique

27 Augustus 2016 | Singapore, Singapore Island

Vandaag zijn we met een vlucht van ongeveer 1,5 uur in Singapore aangekomen. Het vliegtuig leek wel een gele banaan (maar dan wel een rechte). Singapore is ook een hele grote stad, land eigenlijk, maar niet te vergelijken met Kuala Lumpur. Hier lopen de straten gewoon recht en zijn breed en werken de stoplichten gewoon. Nadat we de koffers gedropt hadden in de kamer, die niet al te ruim is, maar wel netjes en schoon, zijn we gaan lunchen in het restaurant in het hotel. Na de lunch zijn Anique en Richard naar Marina Bay gelopen. Dit is de kunstmatig opgeschoven monding van de Singapore River, met aan de ene kant futuristische gebouwen (waaronder de Helix Bridge en het Marina Bay Sands hotel) en aan andere kant wolkenkrabbers van een aantal financiële instellingen. Op zondag 18 september wordt de grand prix formule 1 van Singapore gereden. Dit stratencircuit ligt rond Marina Bay. We hebben letterlijk gelopen op het circuit. Het is een avondrace, dus gewoon zondagmiddag op tv te zien. Bij terugkomst in het hotel hebben we lekker gezwommen in het zwembad en daarna gedoucht. Daarna hebben we met zijn vieren gegeten in een restaurant dat zich het beste laat vergelijken een combinatie van La Place en Etenstijd. Het enige verschil is dat je bij de ingang een pasje met een chip krijgt. Als je iets bij een kok besteld dan wordt dit op je kaart gezet. Bij het verlaten van het restaurant lever je je kaart weer in en reken je af wat je gegeten of gedronken hebt. Na het eten zijn we doorgelopen naar Marine Bay en hebben we genoten van de prachtige verlichting en van de enorme shopping mall. Helaas verkopen ze alleen iets te dure merken (Gucci, Dolce & Gabana, Louis Vuitton, etc.).

• 27 Augustus 2016 - 19:08

O(ma) :

Hoi, niet groot misschien, maar ziet er wel gezellig uit de h.kamer! Weer mooie foto's, en ja Singapore ziet er toch net iets anders uit dan Tilburg!!!!! Ha ha. De tijd begint al op te schieten voor jullie, maar geniet ernog met volle teugen van! (O)pa en (O)ma.