Resorts world sentosa: Universal studios - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Anique Lauwerijssen - WaarBenJij.nu Resorts world sentosa: Universal studios - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Anique Lauwerijssen - WaarBenJij.nu

Resorts world sentosa: Universal studios

Blijf op de hoogte en volg Anique

28 Augustus 2016 | Singapore, Singapore

Vandaag zijn we met de taxi naar Resorts Wolrd Sentosa gegaan. Dit is een eilandje aan de zuidkant van Singapore. Omdat het land hier onvruchtbaar is en is dit heel lang niks mee gedaan. Nu is er een enorm complex verrezen met allerlei pretparken, winkels, eettenten en een casino dus voor ieder wat wils. Op de weg er naar toe zijn we langs de haven gekomen: dus pap die foto is speciaal voor jou  Wij zijn naar Universal Studios geweest. Gelukkig was het niet zo druk dus hoefden we niet lang te wachten. Het is maar goed dat je niet weet wat de attractie inhoudt, anders had ik er vast een paar over geslaan: bijv een achtbaan die zo hard gaat dat je neusbijholtes schoon zijn door de lucht die er doorheen schiet of een 3d film waarbij ik mijn ogen ongeveer de helft van de tijd maar dicht heb gehouden anders zou het niet goed gaan met de lunch die ik gegeten had. Maar het was een super leuke dag. Op Sentosa bouwen ze alles weer over de top: een grote fontein en een grote kopie van de merlion. Het is allemaal prachtig om te zien.
Vanavond zijn we weer naar Marina Bay gelopen. Dit is vanuit ons hotel een half uurtje lopen. Dit keer hebben we een stuk afgesneden via een paar grote warenhuizen. Er is een verdieping met allemaal maar eettentjes en de rest van de verdiepingen zijn winkels. Maar het belangrijkste van alles: ze hebben er airco. Want zelfs 's avonds is het nog 32 graden. Bij het Marina Bay Sands hotel hebben we naar een licht, water en muziek show gekeken: prachtig. Dit voeren ze iedere avond uit. Maar ook het gebouw zelf is ongelofelijk. Er zitten heel veel dure winkel ketens in maar ook een casino. Er is een fontein die buiten staat en 2 verdiepingen lager in een soort kanaal uitkomt waar bootjes in varen!! Dit kun je allemaal niet beschrijven, dit moet je gezien hebben. En dan heb je ook nog de gardens by bay: een prachtig park met zowel hele mooie bomen als heel veel kust. Overweldigend gewoon. Nu zijn onze benen moe gelopen en gaan we lekker naar bed. Op naar weer een dag rondlopen in Singapore.