Little India, Bugis street en Orchard Road - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Anique Lauwerijssen - WaarBenJij.nu Little India, Bugis street en Orchard Road - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Anique Lauwerijssen - WaarBenJij.nu

Little India, Bugis street en Orchard Road

Blijf op de hoogte en volg Anique

29 Augustus 2016 | Singapore, Singapore

Vanochtend hebben we uitgeslapen en zijn we pas om 10:00 gaan ontbijten. Daarna zijn we richting little India gelopen. Er waren niet veel mensen op straat maar we snappen ook wel waarom: het is erg zonnig vandaag en de straten in little India zijn smal dus geen wind. Niet te doen dus. We zijn van schaduw plek naar schaduw plek gelopen. De gebouwen zijn er erg kleurrijk. Er zijn veel winkels met bling bling en een hoop rotzooi te koop.We hebben besloten om nog door te lopen naar Bugis street , omdat we daar vlakbij waren en daarna terug te gaan naar het hotel om te gaan zwemmen. Bugis street is het vroegere uitgaan centrum van mariniers die hier in de haven lagen. Omdat het dansen tot midden in de nacht door ging werd het in de volksmond BOOGIE street genoemd. Mijn vader is hier 55 jaar geleden ook eens geweest. Alleen ligt bugis street nu niet meer aan de haven: Singapore heeft zo'n 200 HA grond opgespoten dus de haven ligt nu een heel stuk verder weg. Maar de herinneringen zijn er nog. We zijn een winkelcentrum met airco in gegaan om wat af te koelen. Nadat we weer wat op temperatuur waren gekomen zijn we naar het hotel gegaan om verder af te koelen in het zwembad. Tegen de avond zijn we naar Orchard Road gelopen: de winkelstraat van Singapore. Deze straat bestaat uit alleen maar shopping malls. De ene nog luxer dan de andere en allemaal met led reclame. Omdat we allemaal toch wel moe waren van het vele lopen de afgelopen dagen hebben we een taxi terug genomen naar het hotel. Dan zie je pas hoeveel je gelopen hebt. Morgen onze laatste dag in Singapore 

• 29 Augustus 2016 - 21:12

O(ma) :

Nou luitjes, jullie hebben een prachtige reis gemaakt, waar je nog dikwijls aan terug zult denken! Maar aan alle leuke dingen komt een end! Daarom wensen wij jullie nog een leuke dag en een hele goede thuisreis toe!!!!! Pa en Ma! X

• 29 Augustus 2016 - 23:45

Michiel En Aukje:

Jullie reis is een hele mooie belevenis geweest. En voor ons ook een beetje omdat het zo goed te volgen was. Morgen nog een leuke dag in Singapore gewenst en een voorspoedige thuisreis.!!!!

• 30 Augustus 2016 - 05:37

Anique Lauwerijssen:

Dank jullie wel allemaal. Het was inderdaad een prachtige reis waar we met volle teugen van genoten hebben. Nu de koffers weer inpakken, de laatste bladzijdes van de boeken uitlezen en wachten tot we in kunnen checken bij het vliegveld. Tot ziens in Nederland. xxx