Batu Caves, silver leafed monkeys en vuurvliegjes - Reisverslag uit Batu Caves, Maleisië van Anique Lauwerijssen - WaarBenJij.nu Batu Caves, silver leafed monkeys en vuurvliegjes - Reisverslag uit Batu Caves, Maleisië van Anique Lauwerijssen - WaarBenJij.nu

Batu Caves, silver leafed monkeys en vuurvliegjes

Blijf op de hoogte en volg Anique

10 Augustus 2016 | Maleisië, Batu Caves

Vandaag uitgeslapen tot 11:30. We hebben belegde brood en broodjes gehaald in een warenhuis bij een warme bakker want het ontbijt in het hotel hebben we gemist. Er was volop keus en ze hadden zelfs bruin brood. Om 14:00 vertrokken we richting de batu caves. Dit is een hindoe tempel in de grotten met een 42,7 meter hoog gouden beeld. Om in de grot te komen moet je 272 treden op. En ja die hebben we stuk voor stuk beklommen!! Maar eenmaal boven is het adembenemend mooi. er is ook een dark Cave, daar hoor je de vleermuizen piepen maar je ziet ze niet. Er staat ook nog een standbeeld van de apengeneraal Hanuman. Er lopen heel veel apen rond die op zoek zijn naar eten en drinken. Ze zien er schattig uit maar dat zijn ze niet. Na de caves zijn we doorgereden naar de kust richting Selangor. We zijn een berg opgereden die men de nedelandse berg noemt met koloniale gebouwen en kanonnen om het land te verdedigen. Daar zitten de silver leafed apen. dit zijn wilde apen, maar deze zijn erg goedaardig. Je kunt ze dan ook met een gerust hard voeren zonder gebeten te worden. Onze reis ging daarna verder naar de rivier waar we hebben gegeten: gebakken rijst met garnalen inktvis gebakken groente en vis. Dit was heerlijk. Met uitzicht op de rivier. Een arend vloog heel laag over het water om vissen: super om te zien. Na het eten zijn we in een bootje gestapt om naar de vuurvliegjes te kijken: super mooi en grappig om te zien. Het zijn net ledlampjes die aan en uit gaan. Kortom het was een zeer geslaagde dag.

• 10 Augustus 2016 - 18:02

Hans En Mitenka:

Wat een mooie plaatjes alweer. Ziet er super gaaf uit. Al vragen we ons natuurlijk wel af wie de aap is op enkele foto's

• 10 Augustus 2016 - 18:12

Anique Lauwerijssen:

Soms zie je het verschil inderdaad niet. Het was ook echt een super leuke dag vandaag

• 10 Augustus 2016 - 22:20

Joep:

Dat zijn nog eens mooie foto,s ik zie jullie helemaal genieten van deze vakantie , morgen weer een mooie dag geniet er van en groetjes van lobbes ruby en joep

• 11 Augustus 2016 - 08:30

Michiel:

Gaaf hoor! Echt mooi om dit zo mee te kunnen maken. Ik wist alleen niet dat zilverhaar-gorilla's een gestreept shirt dragen?

• 11 Augustus 2016 - 15:53

Colette :

Mooie foto's. Jullie hebben al heel wat mooie dingen gezien. Leuk. En gebakken rijst is heerlijk. En wordt goed verhit dus veilig te eten. Vuurvliegjes zijn ook prachtig. Geniet ervan en het is erg leuk om nu een keer jullie verslag te lezen.

• 11 Augustus 2016 - 16:50

Anique Lauwerijssen:

Joep: Ja we genieten volop. Het is echt super hier.
    Michiel: Geen idee wie die aap dat gestreepte shirt aangedaan heeft.
    Dank je Co dat komt goed