Donderdag: noord Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Anique Lauwerijssen - WaarBenJij.nu Donderdag: noord Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Anique Lauwerijssen - WaarBenJij.nu

Donderdag: noord Kuala Lumpur

Blijf op de hoogte en volg Anique

11 Augustus 2016 | Maleisië, Kuala Lumpur

Vandaag zijn we naar het Tun Razak Heritage Park geweest en naar little India. Met de gratis GOKL bus zijn we naar het bus station gereden. Daar zijn we via een loopbrug de snelweg en de rivier over gestoken. Erg handig, wamt oversteken in deze drukke stad blijft een dingetje: ik snap nog steeds niet hoe het werkt. Volgens mij werkt het zo: jij kijkt of het stoplicht voor de auto's' op rood staat en dan steek je over op goed geluk. Of je volgt gewoon de lokale mensen: als zij oversteken loop je gewoon mee. Oh ja en ze rijden hier links. Dus links recht links kijken is hier niet verstandig. Als eerste kwamen we langs de Nationale moskee: een prachtig gebouw met fonteinen. Daarna zijn we door het park gaan lopen. Het is 92 HA groot en ligt ingesloten tussen de rivier, spoorweg en snelweg. Het is heel raar dat er zo'n groot park midden in de stad ligt. De zon scheen volop dus het was wel erg warm. We hebben de route daarom wat ingekort. Na het park zijn we doorgelopen naar little India. Daar is het onafhankelijkheidsplein: Merdaka Square. Maleisië is in 1957 onafhankelijk geworden. Rond dit plein staan koloniale gebouwen en nog meer moskeeën. Inmiddels is het gaan onweren. We hebben wat gedronken en gegeten bij Starbucks: die zit ongeveer op iedere hoek van de straat. We zijn terug gelopen naar het hotel en flink nat geregend door de tropische bui: er komt warm water uit de lucht vallen. In het hotel hebben we gedoucht en de koffer weer ingepakt want morgen vertrekken we uit Kuala Lumpur. Vanavond zijn we naar de beroemde eetstraat van bukit bintang gegaan om te eten: Jalan Alor. Je kunt er over de koppen lopen. Aangezien we morgen vliegen hebben we toch maar voor een restaurant gekozen, omdat we niet weten hoe het gesteld is met de gaarheid en hygiene en omdat we niet weten of de kruiden goed gaan vallen. We hebben er heerlijk gegeten. Op naar Palau Kapas.

• 11 Augustus 2016 - 19:58

Bernadet:

Wat een mooie ervaringen hebben jullie hier opgedaan. Nu op naar het volgende gedeelte van de reis. Leuk om jullie zo te volgen.

• 11 Augustus 2016 - 22:17

Ad En Wilma:

Grappig, douchen nadat je nat bent geregend !