Vrijdag: naar Pulau Kapas - Reisverslag uit Pulau Kapas, Maleisië van Anique Lauwerijssen - WaarBenJij.nu Vrijdag: naar Pulau Kapas - Reisverslag uit Pulau Kapas, Maleisië van Anique Lauwerijssen - WaarBenJij.nu

Vrijdag: naar Pulau Kapas

Blijf op de hoogte en volg Anique

12 Augustus 2016 | Maleisië, Pulau Kapas

Om 7:15 zijn we opgestaan en hebben we de koffers verder ingepakt. Om 8:30 zijn we opgehaald door de taxi. Gelukkig viel het verkeer deze ochtend mee dus waren we na 45 min op het vliegveld. Daar hebben we ontbeten en om 11:50 vertrok het vliegtuig richting Kuala Terengganu. Onderweg kregen we een wrap met kip tandori (PITTIG) en nog wat drinken. Na een vlucht van 55 min zijn we geland. Binnen 10 min hadden we de koffers dus dat ging boven verwachting snel. Onze 4 koffers paste net niet in 1 taxi dus hebben we 2 taxi's genomen richting Marang, waarvandaan de boot vertrek richting Pulau Kapas. Daar aangekomen hebben we een half uurtje gewacht op de boot. Het was er super warm, maar eenmaal op de boot kregen we frisse wind. Na een half uurtje scheuren over het water kwamen we aan bij het eiland. Echt een bounty eiland. Via een trapje uit de boot geklommen en op het strand gestapt. De koffers uit de boot krijgen was nog wel ff een dingetje maar met hulp van andere vakantiegangers is het gelukt. Uitleg gehad van de Nederlandse eigenaar van het resort en snel naar ons huisje om ons om te kleden. Wat een schattig huisje hebben we tussen de bomen met uitzicht op zee. We zijn een stuk over het strand gelopen naar de duikschool om het duiken voor Robin en floor te regelen. Dat is gelukt dus ze gaan morgen beginnen aan hun duik cursus van 4 dagen. Je kijkt hier je ogen uit. Hier houden we het wel 6 dagen uit. De wifi is hier zeer beperkt dus waarschijnlijk lukt het uploaden van foto's niet, maar die volgen dan later. Nu gaan we hier lekker eten en genieten van deze schitterende plek.

• 12 Augustus 2016 - 15:10

Floor:

Gaan we net de boor naar Pulau Kapas ja?

• 12 Augustus 2016 - 17:31

Colette:

Ziet erg mooi uit. Uploaden van foto's is goed gegaan. Heel veel plezier de komende dagen.

• 12 Augustus 2016 - 20:21

Adri & Ludy:

gossiemijne wat een prachtig eiland.
    Goed dat je deze mogelijkheid hebt gekozen want dit is niet te beschrijven zo mooi.
    IK heb ook wel een s op zo'n eiland gezeten en toen was er een mogelijkheid om met een catamaran een zeiltocht te maken rond het eiland.
    Als het kan een aanrader.
    Wij zijn inmiddels goed jaloers en nieuwsgierig naar de film en foto's.
    Heel veel plezier nog en stuur een beetje mooi weer deze kant uit!
    Groetjes en behouden vaart.
    Adri en Ludy.

• 12 Augustus 2016 - 20:52

Lobbes Ruby En Joep :

Ziet er weer goed uit wij zijn jaloers op jullie

• 12 Augustus 2016 - 21:41

Michiel En Aukje:

Klinkt weer helemaal te mooi! Gaaf Robin en Floor dat jullie kunnen duiken daar. Ben ik jaloers op! Ik kan niet eens vier meter onder water met mijn oor wat niet kan klaren :-)
    Op een Bounty-eiland is voor Anique toch ook wel een gespierde donkere man met wuivend palmboom-blad geregeld??

Veel plezier morgen en de komende 5 wifi-loze dagen. Rust!!