Zaterdag: duikcursus - Reisverslag uit Pulau Kapas, Maleisië van Anique Lauwerijssen - WaarBenJij.nu Zaterdag: duikcursus - Reisverslag uit Pulau Kapas, Maleisië van Anique Lauwerijssen - WaarBenJij.nu

Zaterdag: duikcursus

Blijf op de hoogte en volg Anique

13 Augustus 2016 | Maleisië, Pulau Kapas

Zaterdag. We moeten even wennen aan de nieuwe bedden, de geluiden van de waaier en het geluid van de golfslag van de zee op het strand. Je zou er een yoga cd van kunnen maken maar wij konden er niet van slapen; gewoon een luxe probleem dus. Na een heerlijk ontbijt zijn we richting duikschool gelopen waar Robin en Floor de hele ochtend theorie hebben door genomen en Richard en ik hebben gezwommen en op het strand hebben gelegen. Om 12:00 uur zijn we gaan lunchen en daarna hebben de meiden hun uitrusting in orde gemaakt om de eerste keer het water in te gaan. In het ondiepe water hebben ze leren omgaan met de apparatuur en wat ze moeten doen in noodsituaties. Hierna zijn we op de boot gestapt en richting het zuiden van het eiland gevaren om daar de eerste duik te gaan maken. Allereerst moesten ze met de uitrusting aan zich achterover van de boot af laten vallen. Vervolgens afzakken via een touw naar beneden. Richard en ik hebben gesnorkeld terwijl de dames aan het duiken waren. Ze zijn kennelijk nog een haai tegen gekomen, maar Robin heeft hem niet gezien. Morgenvroeg weer duiken en 's middags het vervolg van de theorie.

• 13 Augustus 2016 - 14:58

Idje:

Wat zalig Anique zo lekker bij de zee slapen !! Dat wend snel straks kun je niet slapen als je de zee niet meer hoord !!!
    Leuk jullie vakantie zo te volgen !!
    Groetjes Idje

• 13 Augustus 2016 - 19:03

Marloes:

Wow! Het klinkt en ziet er allemaal super uit zeg! Genieten jullie er maar lekker van.. Ik kijk weer uit naar t volgende berichtje hoor.

Groetjes, Marloes

• 13 Augustus 2016 - 20:54

Oma:

En vinden Robin en floor het leuk duiken..een hele ervaring voor de dames zo te zien hebben jullie het nog steeds naar je zin veel liefs van lobbes ruby joep en oma

• 13 Augustus 2016 - 23:08

Colette :

Dat klinkt heerlijk. En je gewoon over geven aan de golfslag. En anders toch die yoga doen voor het slapen gaan:)Gaan jullie zelf ook nog duiken? Lijkt me geweldig daar.

• 14 Augustus 2016 - 15:08

Anique Lauwerijssen:

De tweede nacht hebben we heerlijk geslapen hoor. De dames vinden het duiken super. Misschien dat we zelf ook nog gaan duiken, maar het snorkelen is ook al super hier