Dinsdag: Pulau Kapas - Reisverslag uit Pulau Kapas, Maleisië van Anique Lauwerijssen - WaarBenJij.nu Dinsdag: Pulau Kapas - Reisverslag uit Pulau Kapas, Maleisië van Anique Lauwerijssen - WaarBenJij.nu

Dinsdag: Pulau Kapas

Blijf op de hoogte en volg Anique

16 Augustus 2016 | Maleisië, Pulau Kapas

Robin en Floor hebben vanochtend hun laatste duik gemaakt. Ze zijn naar Octopus Reef gegaan en daar hebben ze … een octopus gezien . Daarnaast hebben ze behalve heel veel kleinere vissen, cobias , puffer fish, zee egels, murene, roggen, nurse fish en nemo visjes gezien
's middags hebben ze een theorie examen gemaakt en ze zijn geslaagd!! Ze hebben het duikbrevet gehaald. Richard en ik hebben een duik gemaakt vooraf gegaan door een korte opfris training. Wij zijn naar Southern Tip gegaan. Ook wij zijn achterover van de boot het water in gegaan. Daarna via een touw afzakken naar 12,6 meter. Mijn oren hebben wat tegen gesputterd, maar uiteindelijk is het gelukt om af te dalen. We kwamen gelijk in een grote school kleine visjes terecht. Een nurse fish dacht in Richard een nieuwe vriend gevonden te hebben. Het visje heeft zeker 10 min achter Richard aangezwommen. Toen Richard het zat was en zijn tweede mondstuk pakte om het visje met van luchtbubbels weg te jagen, koos deze eieren voor zijn geld en ging op zoek naar een nieuwe vriend. We hebben verder een murene, een rog, grote papengaaivissen en een zeer grote maanvis gezien.
s' avonds bij het eten werd Floor verrast door een bidsprinkhaan op haar schouder. Chad (een ober in ons resort) zou hem wel ff vangen. Maar het beest was zo snel dat Chad ging gillen. Dus wij hebben er verschrikkelijk om gelachen. Verder hebben we nog dolfijnen gezien die uit de zee omhoog sprongen. Volgens Silvia (eigenaresse van ons resort) zijn ze vroeg dit jaar. Meestal komen ze pas in september. We hebben weer heerlijk gegeten want Silvia is een fantastische kok. Tijdens het eten hebben we naar het onweer op het vaste land gekeken. Het was een mooi schouwspel. Morgen kunnen we lekker doen waar we zin in hebben want de duik cursus is klaar.

• 16 Augustus 2016 - 19:56

Patrick:

Gefeliciteerd kanjers met dat brevet!! Heel leuk om het zo een beetje te volgen. Jammer dat je er zo jaloers van wordt....;-) Heel veel plezier allemaal.

• 16 Augustus 2016 - 20:32

Oma:

gefeliciteerd dames ondanks dat ik het heel eng vindt ben ik heel trots op jullie dat je in vier dagen je brevet hebt gehaald nog veel plezier allemaal .

• 16 Augustus 2016 - 22:14

Hans En Mitenka:

Gefeliciteerd Robin en Floor. Knap gedaan. Geniet er van.

• 17 Augustus 2016 - 13:28

Colette :

He wat goed weer een diploma erbij. Proficiat allebei.

• 17 Augustus 2016 - 17:59

Katja En Gert-Jan:

Gefeliciteerd meiden! Goed gedaan! Wat leuk om te kunnen volgen wat jullie allemaal doen. Nog heel veel plezier en geniet ervan!
    Groetjes, Katja en Gert-Jan

• 18 Augustus 2016 - 15:49

Anique Lauwerijssen:

Dank je wel allemaal voor de felicitaties. Ze zijn er erg trots op en dat mogen ze zeker zijn. Ze hebben er heel wat voor moeten doen: studeren in de vakantie.

• 20 Augustus 2016 - 09:40

Aukje En Michiel:

Wauw gefeliciteerd alsnog!!! Heel knap gedaan meiden! Ik ben jaloers. Jammer dat ik mijn rechteroor niet kan klaren en daardoor nooit heb kunnen duiken want dat ik ook wel willen leren.
    Studeren in de vakantie, moet nie gekker worden he :-)